Life Action Role Playing

Praktische informatie

Per jaar organiseert 2Horizons twee hoofd evenementen van Yggdrasil. 
 
In het voorjaar wordt het hoofd evenement gehouden op de locatie Scoutcentrum Buitenzorg, te Baarn. 
In het najaar wordt het tweede hoofd evenement gehouden op de locatie
HAPS, te Apeldoorn. 
 
Hieronder staat de praktische informatie per evenement.

Aansprakelijkheid

2Horizons is niet aansprakelijk voor gevolgen van ongevallen, diefstal, vermissing of verloren gaan en/ of schade aan goederen en/ of goederen van deelnemers. 
 
Deelnemers die eigendommen van de locatie beschadigen, dienen de kosten van herstelwerkzaamheden en -materiaal te vergoeden. 
 
De organisatie is verplicht datgene te doen wat een goede instandhouding van accommodatie, het terrein en het evenement kan bevorderen. Zij hebben dus het recht om deelnemers, toegang tot het terrein te ontzeggen. Het gaat dan om het meerdere malen overtreden van regels en zich het niet houden aan de aanwijzingen die de organisatie geeft. 
 
De organisatie heeft het recht aanwijzingen te geven aan de deelnemers, die opgevolgd dienen te worden. Mocht er twijfel zijn omtrent een uitspraak van een van de organisatie leden, vragen we zo snel mogelijk een ander organisatie lid te raadplegen. 
 

Ticket

Om een ticket te bestellen dien je een e-mail te sturen naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. met daarin de volgende gegevens:
 
Naam:
Geboortedatum:
Telefoonnummer:
Ik kom als: Speler/figurant 
Evenement: Yggdrasil (cijfer)
 
Vervolgens maak je het geld van je ticket over naar NL30 BUNQ 2290 5668 37 T.N.V. Stichting 2Horizons onder vermelding van je naam zoals vermeld in de e-mail. Zodra we je e-mail en je betaling hebben ontvangen zal je een e-mail van ons ontvangen met je ticket voor het evenement. Zorg ervoor dat je dit ticket meeneemt naar het evenement.
 

Scoutcentrum Buitenzorg, te Baarn

• Ticket kosten: €30 voor figuranten en €40 voor spelers (tot één maand voor het evenement, daarna is de meerprijs €10)
• Tickets zijn te koop tot 16 mei 2019
• Eten: eigen eten of eten-ticket
• Minimale leeftijd: 16 jaar
• Minimaal aantal deelnemers: 15
• Maximaal aantal deelnemers: -
 
Aankomst: 
Tijdens de aankomst kan men de auto parkeren op de aangegeven parkeerplaats. Er zullen karren zijn waarmee men de spullen naar het speelterrein kan brengen. De Incheck zal zich in de figurantentent (een gebouw in dit geval) bevinden, bij de Incheck kan je aangeven dat je er bent zodat de organisatie weet of iedereen er is.
 
Tijdens het evenement: 
Tijdens het evenement zullen er SL rondlopen. Mochten er vragen, klachten of onduidelijkheden zijn, zijn zij er voor je om te helpen. Daarnaast liggen bij de Incheck ook de gevonden voorwerpen en ook hier is altijd iemand aanwezig die je vragen kan beantwoorden.
Het spel zal op het IC terrein 24 uur doorgaan. Dit betekent dat men ook slaapt in zijn of haar karakter. Er is dus een mogelijkheid dat er ook in de nacht plot plaats kan vinden. 
 
Afsluiting:
Op zondag zal er rond 16:00 tijd uit worden geroepen. Daarna heeft iedereen de mogelijkheid om zijn of haar spullen op te ruimen. Je meldt je af bij een van de SL voor je vertrekt. Bij de Incheck kan men spullen inleveren die niet van diegene zijn, zoals plotvoorwerpen. 
 
Eten: 
Eten zit niet in de prijs inbegrepen, hier zal men zelf voor moeten zorgen. Wij bieden wel de mogelijkheid om een ticket te bestellen waarmee je twee keer ontbijt en twee keer avondeten kan krijgen. Voor meer informatie of het bestellen van een eten-ticket zie Tickets. 
 
Slapen:
Dit jaar doen we het anders dan normaal. De figuranten slapen namelijk OC in een gebouw met binnenslaapplaatsen, er is plek voor 14 figuranten, als dit aantal bereikt is dan zullen de extra figuranten IC in tenten moeten slapen (al zou men onderling kunnen ruilen). Alle spelers slapen in principe IC, tenzij hier bezwaren tegen zijn, de organisatie zal hiervoor extra IC tenten beschikbaar stellen. Wanneer er zoveel aanmeldingen zijn dat het allemaal niet meer IC past, zal de organisatie alsnog een OC veld bijboeken.
Op het IC terrein mogen alleen IC verantwoorde tenten (tenten die passen in de spelwereld) of Sahara-tenten staan. Gelieve aan een SL te vragen waar je kan staan met je tent, voordat de tent wordt opgezet.

Stoken:
Als men zelf vuur wil maken, moet men zelf hout meebrengen. Er is wel hout op het terrein aanwezig, maar dit is eigendom van het scoutingcentrum en niet van ons. Er mag alleen vuur gemaakt worden op de aangewezen vuurplaats. Mochten hier vragen over zijn, kan je hiervoor een SL aanspreken. 
 
Route:
De routebeschrijving naar het Scoutcentrum Buitenzorg is te vinden via de volgende link.
 
Parkeren: 
Er is een parkeerplaats aanwezig naast het terrein waar men de auto's kan parkeren. 
 

HAPS, te Apeldoorn

• Ticket kosten: €75 voor figuranten en €85 voor spelers (tot één maand voor het evenement, daarna is de meerprijs €10)
• Slapen: inbegrepen
• Eten: inbegrepen
• Minimale leeftijd: 16 jaar
• Minimaal aantal deelnemers: 15
• Maximaal aantal deelnemers: 50 (30 spelers en 20 figuranten)
 
Aankomst:
Men is vanaf 16:00 welkom op het terrein. Bij de figurantentent zal zich ook de Incheck bevinden, waar je je kan inchecken en waar een SL aanwezig is die je de weg naar je slaapplek kan wijzen. Hier kun je je spullen uitstallen en je slaapplek klaar maken. Om 20:00 zal er een kort intro praatje gehouden worden voor alle nieuwe deelnemers. Daarnaast zal er rond die tijd ‘tijd in’ worden geroepen.
 
Tijdens het evenement:
Tijdens het evenement zullen er SL rondlopen. Mochten er vragen, klachten of onduidelijkheden zijn, zijn zij er voor je om te helpen. 
Daarnaast liggen bij de Incheck ook de gevonden voorwerpen en ook hier is altijd iemand aanwezig die je vragen kan beantwoorden.
 
Afsluiting:
Op zondag zal er rond 16:00 ‘tijd uit’ worden geroepen. Er wordt van iedereen verwacht om deel te nemen aan het opruimen van het dorp. Je meldt je af bij een van de SL voor je vertrekt. Bij de Incheck kan men spullen inleveren die niet van diegene zijn, zoals plotvoorwerpen. 
 
Eten:
Eten zit bij de prijs van het evenement inbegrepen. Allergieën graag doorgeven bij de Incheck of van te voren bij het bestellen van je ticket.
 
Slapen:
Er zijn twee langhuizen waarin men zal slapen. Het grootte langhuis is bestemd voor IC slapen, het kleine langhuis is bestemd voor OC slapen. In een langhuis liggen balen stro waarop koeienhuiden liggen, hier kan men met een slaapzak en spullen plaatsnemen. 
 
Route:
Route vanaf Apenheul (auto):
Neem vanaf de Apenheul de J.C. Wilslaan van Apeldoorn af, richting Amersfoort. Sla links af de Soerenseweg in richting Hoog Soeren. Aan de linkerkant zal er een bospad zijn, waar het terrein is. Naast de Soerenseweg zal een bord met Yggdrasil staan, zodat u het bospad weet te vinden. 
Link naar Google Maps voor de precieze locatie.
 
Parkeren:
Voor de spelers en figuranten is er aan de Soerenseweg een parkeermogelijkheid. Deze is een stukje verderop dan het bospad die genomen zal moeten worden om bij het terrein te komen. Voor de organisatie zelf, zijn er drie parkeerplekken die gereserveerd zijn. Het is mogelijk te in- en uitladen op het terrein.
 
Stoken:
In verband met brandgevaar mag men alleen bepaald hout gebruiken voor bepaalde vuren. Op het evenement zelf zullen we tijdens ons intro praatje aangeven welk hout je voor welk vuur mag gebruiken.